Dress code, czyli mój ubiór świadczy o mnie
Dress code to zbiór wskazówek, a także zasad, które dotyczą ubioru w określonym miejscu pracy. Mają one najczęściej miejsce w korporacjach. Wynika to z tego, że przy zatrudnieniu tak dużej liczby pracowników trudno byłoby zapanować nad wizerunkiem załogi. Niektóre przedsiębiorstwa stosują konkretne wytyczne, inne natomiast luźne wskazówki w tym zakresie.
Jak powinien wyglądać klasyczny dress code?
Dress code w przypadku mężczyzn to najczęściej ciemny garnitur, krawat, a także biała lub błękitna koszula. Do tego należy dobrać klasyczne półbuty. Natomiast kobiety mają większe możliwości w tym zakresie. Do pracy mogą wybrać spódnicę ołówkową oraz wizytową bluzkę. Może to być również kostium, spodnie lub sukienka. Ważne są również dodatki. Biżuteria powinna być delikatna. Nie można także przesadzać z makijażem. Zasadnicze znaczenie mają także buty, które muszą być eleganckie, czyste i zadbane.
Jakie zasady powinien spełniać dress code?
Ubrania zgodne z zasadami dress code powinny charakteryzować się prostotą. Co więcej, muszą być ponadczasowe i uniwersalne. Takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku większości zawodów, na przykład doradcy finansowego czy też adwokata.
Jakie korzyści może przynieść dress code?
Dress code może przynieść bardzo wiele korzyści. Wpływa na dobre relacje ze współpracownikami i zwierzchnikiem. Co więcej, elegancki strój dodaje pewności siebie i ułatwia negocjacje. Niedbanie o swój wizerunek i nieprzywiązywanie uwagi do stroju zapewne nie przyniesie sukcesów ani awansu, na który tak ciężko się pracuje.